Despre ASE
Academia de Studii Economice din București a fost înfiinţată prin Decret Regal, la 6 aprilie 1913 ,sub denumirea Academia de Înalte Studii Comerciale şi Industriale (AISCI). Imaginea prezintă un moment încărcat de emoție, ce a adunat absolvenți de seamă dar și profesori din anul 1920, precum reputatul Virgil Madgearu, pentru a imortaliza finalizarea studiilor.
Comunitate
Comunitatea de Alumni ASE București se remarcă prin dimensiunea numerică și prin forța sa, având capacitatea de a integra în relații și parteneriate constructive universitatea, cu cele 12 facultăți, cadrele didactice precum și studenții.
Prestigiu
Academia de Studii Economice din București, fondată prin Decret Regal în 1913, a dobândit în cei peste 100 de ani de existență un prestigiu național și internațional, devenind cea mai importantă instituție de învățământ superior economic din țară și una dintre cele mai cunoscute universități economice din Sud-Estul Europei.
Profesionalism
Absolvenții ASE București s-au afirmat, de-a lungul timpului, ca profesioniști de seamă, devenind antreprenori și manageri de renume, membri ai unor structuri administrative private și publice, parlamentare, guvernamentale și diplomatice, profesori și cercetători în universități prestigioase din lume, membri ai Academiei Române și ai altor foruri științifice din țară și străinătate.
Implicare
O valoare fundamentală a universității și a comunității Alumni este implicarea în societate, atât prin identificarea problemelor cu care se confruntă companiile, economia națională și mondială și oferirea de soluții practice și fundamentate științific pentru rezolvarea acestora, cât și prin susținerea inițiativelor comunității, sprijinirea studenților în desăvârșirea studiilor și debutul în carieră precum și prin suportul oferit celor aflați în dificultate.
Istoric
În anul 1920 a fost înființată Asociația Licențiaților Academiei de Studii Comerciale și Industriale (ALACI), predecesoarea organizației Alumni ASE de astăzi. Era o organizație puternică care își propusese să strângă legăturile de solidaritate între licentiații academiei și să apere interesele generale ale membrilor săi. În 1921 devine și "persoană morală" (adică juridică). În următorii ani dupa înființare și-a constituit filiale în cele mai importante centre din țară. Ultima cerere de înregistrare a fost în 1946 adresată de asociația Prahova Economică. Pe toată durata existenței sale ALACI și publicațiile ei au avut un rol activ în promovarea profesiei de economist și susținerea intereselor economiștilor.
Începând cu anul 2007, Asociaţia Alumni ASE acceptă provocarea de a relua cu succes activitatea. Scopul principal al organizaţiei este acela de a contribui la realizarea și consolidarea relațiilor dintre absolvenții ASE din toate promoțiile și de la toate formele de învățământ și de a promova relațiile de colaborare între ASE și absolvenții săi. În plus, activitatea Asociației vizează promovarea relaţiilor de colaborare între universitate şi absolvenţii săi, îmbunătăţirea continuă a sistemului de învăţământ şi adaptarea cât mai rapidă a pregătirii economiştilor la cerinţele pieţei, promovarea imaginii ASE Bucureşti şi a absolvenţilor acesteia şi nu în ultimul rând, promovarea cercetării ştiinţifice şi sprijinirea, în acest sens, a activităţilor absolvenţilor.
Consiliul Director
Consiliul Director asigură punerea în executare a hotărârilor Adunării Generale. Consiliul Director este format din 9 membri. În exercitarea competenței sale, Consiliul Director:
- - încheie acte juridice în numele și pe seama Asociației;
- - aprobă organigrama și politica de personal ale Asociației;
- - convoacă Adunarea Generală;
- - propune primirea de noi membri, dup verificarea regularității condițiilor de înscriere; în cazuri întemeiate înaintează cererea spre analiza Adunării Generale;
- - propune Adunării generale excluderea de membri;
- - propune Adunării generale procedura și termenele de încasare a cotizațiilor;
- - propune Adunării generale excluderea membrilor care nu au achitat cotizația pe un termen mai mare de un an calendaristic;
- - angajează personalul necesar desfașurării activitatii specifice Asociației, în limitele impuse de bugetul aprobat;
- - aprobă acordarea calității de membru de onoare;
- - prezintă Adunării Generale raportul de activitate pe perioada anterioară, executarea bugetului de venituri și cheltuieli, situațiile financiare anuale, proiectul bugetului de venituri și cheltuieli și proiectul programelor Asociației;
- - orice alte atribuții stabilite de Adunarea Generală;
- - elaborează regulamentul intern de funcționare.
Consiliul Director este compus din: un președinte, trei vicepreședinți, un secretar general, un trezorier și trei membri. Membrii Consiliului Director se desemnează de către Adunarea Generală numai prin votul membrilor fondatori, nominal pe fiecare funcție, pe o perioadă de doi ani. Mandatul este reînnoibil. În cazul in care se constată, că oricare din membrii Consiliului director nu-și îndeplinește atribuțiile, nedepunând eforturile necesare pentru realizarea scopurilor Asociației, prin hotărârea Adunării generale convocate în acest sens va hotărâ inlocuirea acestuia înaintea expirării mandatului de doi ani. Aceeași procedură se va aplica și în cazul în care, din motive obiective un membru al Consiliului director va trebui să fie inlocuit (deces, stare precară de sănătate etc.).
Consiliul Director se întruneste cel puțin o dată pe lună și ori de câte ori este nevoie. Consiliul director se convoacă de către președintele Asociației, iar în lipsa acestuia de către secretarul general. Pentru buna desfășurare a activităților Consiliului, acesta poate constitui comisii de lucru permanente sau temporare, în funcție de necesități. Consiliul Director este legal constituit în prezența a cel puțin 5 membri și hotărârile se adoptă cu majoritatea celor prezenți. În caz de egalitate de voturi, votul președintelui este hotărâtor. În caz de vacanță sau indisponibilitate a unuia sau mai multor membri ai Consiliului, ceilalți membri decid dacă pot prelua atribuțiile acestuia sau convoacă Adunarea Generală în scopul completării consiliului.
Consiliul Director 2017-Prezent
Preşedinte
Sergiu MANEA
Vicepreședinte
Prof. univ. dr. Leonardo BADEA
Vicepreședinte
Prof. univ. dr. Dorel PARASCHIV
Vicepreședinte
Ionuț SIMION
Secretar General
Conf. univ. dr. Ioan-Radu PETRARIU
Trezorier
Conf. univ. dr. Gabriel RADU
Membru
Mihaela BÎTU
Membru
Lect. univ. dr. Roxana CLODNIȚCHI
Membru
Conf. univ. dr. Ramona Iulia DIEACONESCU
Membrii Fondatori Alumni ASE
La fondarea Asociației Alumni ASE au participat 48 de membri, din care o persoana juridică și 47 de persoane fizice.
Persoane Juridice
Prof. univ. dr. Nicolae ISTUDOR